Our poll

Rate the site
Total of answers: 96

Block title

Block title

Statistics























































































 
Home » 2013 » December » 26 » Първобългарската сила
4:04 PM
Първобългарската сила

Първобългарската сила извира от една уникална култура, оставила видими следи само в избледняващите празнични ритуали. Когато празнуваме Коледа, редно е да си спомним и за българския първообраз на този празник - цар Колед и раждането на сина му Болг. Впоследствие е съчетан с Христовото Рождество, но първоизточникът е забравен. От една страна, древните български учения са отхвърлени и познанията – почти изгубени, а от друга – съществена част от празничната ни система продължава да извира от тях. На 21-и декември отбелязахме Игнажден – най-дългата нощ(Игнажден – Ин енергия), а на 23-и бе началото на новата година по древнобългарския календар, признат от ЮНЕСКО за най-точния календар.

По всичко личи, че близо два века първобългарските колобърски учения, които сега наричаме езически, са били съчетавани с християнството, без да бъдат противопоставяни. Например Кубрат и Тервел приемат християнски санове(вторият дори е обявен за светец като Спасител на Европа), но това не пречи държавата да е организирана по древнобългарски модел и автентичните български учения да са в основата на държавната и обществена организация. Колобрите и боилите решили да свържат в едно християнството с древните познания. Доказателство за това е, че на територията на България не са засвидетелствани гонения на християни по религиозни причини. Само срещу ромеи и ромейски шпиони. Това продължава до управлението на Борис. Тогава, по неясни поради оскъдните извори причини, християнството и древните учения били обявени като противостоящи, 52 боилски рода – избити. Впоследствие, българският цивилизационен модел е заменен с византийски, а първобългарските учения били забравени, което довежда до загуба на българската държавна мощ.  

Развитието или по-точно дегенерирането на значителна част от българския народ, налага да се хвърли светлина върху този въпрос – същността на изначалното българско устройство. Както стана дума, два века(от историята на Дунавска България) християнството и колобърските учения били съчетани и на практика са участвали активно като фактори в управлението на страната.

С други думи това, което Борис прави по същество, не е смяна на вярата, а смяна на устройството и отстъпване от българския цивилизационен модел – тук е причината за блокажа на българската мощ в перспектива. Външните фактори получават възможност да се намесят в нашето устройство и да отслабят държавата. Затова се вдигат на бунт 52-та боилски рода, а не срещу християнизирането, както пише в повечето учебници. 

Когато говорим за първобългарски учения, става въпрос не само за религия, а за каймакът на българския мироглед. Виждаме вълчата козина, но го няма вълкът – толкова древни празници, но не знаем за техните първоизточници.




"Ако има нещо, с което човек може да се гордее, това е историята на неговия народ. И въпреки че днес самочувствието на  българина е сломено от несгодите и от нищетата, той пак има с какво да се гордее. Стига да си го позволи. Премного са поводите ни за гордост. Но най-много можем да се гордеем с богатата ни култура, истинската незабрава към вечните, непреходни ценности. Една нейна и характерна проява е запазеният до днес български празник Коледа.

За да се превърне в толкова значимо събитие раждането на Цар Болг, явно неговият баща Цар Колед и народът му са били изправени пред съдбоносно изпитание. Затова рождението на Цар Болг е открило нова епоха в историята на кимерите, и затова то е съизмеримо с рождението на Новото Слънце по време на зимното слънцестоене, към което е отнесен празникът Коледа. А Цар Болг се  възцарява през 1823 г. пр. Хр., според един летопис, обнародван от Герги Раковски. Там се разказва, че Цар Болг е бил един велик предводител на нашите прадеди – кимерите и владетел на много земи. Затова неговите поданици са приели името му, което и днес с гордост носим. В Летописа на Раковски обаче са смесени делата на легендарния Цар Болг и на по-късния келтски владетел със същото име, царувал в Тракия по времето на Филип Македонски. Йеромонах Спиридон също разказва за царете Колед и Болг, но той отнася тяхното царуване към VIII в.пр.Хр. Според него, Цар Колед е бил нечестив, зъл , властолюбив и идолопоклонник: " …поиска и Колад да бъде бог и повели на народа да му се покланя като на бог, а не като на крал. И роди двама сина, а името на първия беше Болг или Бог. И когато му се роди първия син Болг, той повели на целия народ по цялата земя да тържествува, сиреч да го празнува на месец Декември на 24-я ден, с ядене и пиене и песнопения,  сиреч  „Болг се роди Коладе, тази вечер, Коладе!”
Views: 401 | Added by: Voisil | Rating: 5.0/1
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:

Log In

Login:
Password:

Block title

Block content

Block title

«  December 2013  »
SuMoTuWeThFrSa
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Entries archive

Site friends

  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites