Историята на страната ни е източник на богат материал за кино-продукции - геройства, трагедии, драматични обрати. Това обаче остава "скрито" за т.нар. елит. Режисьорите и сценаристите не правят изключение от всеобщия нравствен колапс - и при тях днес главна добродетел е подлизурковщината. "Българското" кино напълно игнорира всичко, което може да събуди гордостта на българския зрител и произвежда единствено продукции, които внушават нихилизъм, чувство на вина и преклонение пред чуждото. В това ни убеждава и новата "супер-продукция" на БНТ "Недадените" .
Българската антинационална телевизия е живото доказателство, че колонизаторите на България не могат да си позволят да оставят медиите независими и свободни, било то частни или държавни. Преди няколко години БНТ произведе филма "Откраднати очи", от който лъхаше на ксенофобия и расизъм, както се изразяват таласъмите от "правозащитните" формирования. Само че расизмът и ксенофобията са антибългарски. Не защото във филма имаше сцени на насилие срещу мюсюлмани по време на "Възродителния процес" - да приемем, че са търсели някаква форма на достоверност по отношение на псевдонационалистическото управление на комунистите. Антибългарският расизъм се изразява в явният стремеж за сатанизиране на българската самобитност и култура, натяквана на "горките мюсюлмани" . Сатанизираха например българското хоро, което карали насила да играят потурнаците при смяната на имената им. Такъв сценарий може да натрапи само болен мозък, продажна душа и завършен дегенерат. Каквито са "героите" на днешния ден.
Доказателство за дълбините на мерзост, които е достигнала БНТ, е новият им сериал "Недадените" . В него се представят "жестоките" гонения на български националисти, този път срещу "горките" евреи. Връх на гротеската е, че евреинът Явор Бахаров във филма играе ролята на националист-антиевреин. И отново не бихме имали нищо против да се търси историческата достоверност, ако не биеше на очи, че целта на филма не е да се представи тя, а да се потисне българския дух, отново да се вмени чувство на вина, да се сатанизира родолюбието и производния му национализъм. Тезите за еврейския монопол и еврейските богатства, натрупани с лихварства и измами, са представени, разбира се, като банални лозунги, за да се профанизира дискутирането им. А националистите във филма са някакви фанатизирани лумпени, които следва да отблъскват аудиторията с агресивното си поведение и жестокост. Отново да приемем, че е имало и такива националисти, но съвсем явно е, че целта на филма е да се очерни национализма като идеология. Това е главната пропагандна цел. А който напада национализма - напада България. Това не може да разбере мнозинството българи и заради тая простотия и невменяемост страдат всички.
Само откровените глупаци мислят, че киното е само кино. Преди всичко това е пропаганда, което се отнася и за телевизията. Продажните нашенски сценаристи и режисьори обаче дотолкова се оляха в стремежа си към угодия и задоволяване на чуждия интерес, че с пошлата си продукция "Недадените" предизвикаха недоумението и критиката на самите евреи! Ето вижте:
"Наши в Израел възмутени от "Недадените"
"Представители на българската общност в Израел не
скриха своето възмущение от филма "Недадените”,
чийто първи епизод беше излъчен по БНТ в четвъртък.
Съвременници
на събитията, представени във филма, протестираха, че се изопачава
историческата действителност. Например сцени от филма представят погроми над
евреи,
разбити прозорци на еврейски къщи – твърде рядко явление в
София през Втората световна война и появило се по-късно от представения в
епизода период – едва през 1941 г. със създаването на прогерманската младежка
организация "Бранник”. Странни им изглеждат и отношенията между царя, Лулчев и
Петър Дънов, като на Дънов е отделено изненадващо голямо внимание.
Самуел Ардити, израелски общественик, който от години се бори за
реабилитацията на Лиляна Паница, беше възмутен от сюжетната линия на филма,
която вкарва секретарката на Белев в интимни отношения, които не
са исторически обусловени:
Ардити твърди също, че по
необяснима причина евреите, представени в сериала, изобщо нямат
външните белези, дрехите и бита на българските евреи. Те по-скоро
могат да бъдат оприличени на евреи от ешкеназки произход, примерно от Полша.
Само ден след като беше излъчен
първият епизод, в редакцията на "Алия” – израелския вестник на български език,
пристигна имейл от историка Иво Иванов, който като представител на българска
медия изказа най-искрените си извинения, че българските евреи в Израел в
месеца, в който отбелязват 70-годишнината от своето спасение, трябва да
изтърпят в българското медийно пространство да се върти филм, който представя
техните спасители като карикатури. " 24chasa.bg
|